יום חמישי, 17 בספטמבר 2009

שנה טובה


בשכונה הקטנה נווה צדק מבקרים בדרך כלל רק עורבים, דרורים ויונים, מקסימום שממיות. לכן הופתעתי לראות הבוקר דוכיפת בודדת מפזזת בין עלי השלכת. אני גרה שנים בשכונה ולא נתקלתי בה בעבר, לכן בחרתי להתייחס למפגש כחוויה מעשירה ולבדוק מה אני יכולה ללמוד לקראת השנה החדשה מציפור זו, אשר לפני כשנה זכתה בגמר "ציפור נולד" והוכרזה כציפור הלאומית.
מנימוקי השופטים על זכיית הדוכיפת במקום הראשון:


דנה אינטרנשיונל: ציפור יפה וצבעונית, בעלת כתר מלכותי, ומצד שני אינה לוקה בסנוביות ומבקרת לרוב בגינות הבית ובמדשאות כך שכולם יכולים לפגוש בה ולהכיר אותה אישית.

ולכן חשוב לנו השנה להיות חברותיים, פתוחים וסבלניים.

גל אוחובסקי אומר: הדוכיפת מופיעה במקורות כסמל לחוכמה.

אז שתהיה לנו שנת לימוד, יצירה והתפתחות אישית ורוחנית.

מרגול אומרת: חסר מקומות קינון? הדוכיפת מסתדרת! מקננת בקירות ובסדקים ומתמודדת יפה עם מצוקת הדיור.

שתהיה זו שנת תושייה וגמישות, ואם כבר אז גם קינון ורבייה.

צדי צרפתי אומר: יש שוויון בין בני הזוג, הזכר והנקבה שניהם יפים וצבעוניים. במקרה הדוכיפתי, שני בני הזוג אף מתחלקים בטיפול המסור בגוזלים.

אם כך שתהיה לנו שנת שיווין בשכר בין גברים לנשים (פשוט פרנסה טובה לכולם), שיווין בין בני האדם, חרות ובריאות כי זה אף פעם לא הזיק לאף אחד.
וצביקה פיק כהרגלו מסכים עם מה שכולם אמרו לפניו ורק מדגיש שהיא פשוט נראית כל כך טוב...



לקראת השנה החדשה צילמנו בדירתם היפה של עדי ואריאל רעיון למתנת חג מתוקה: 2 מתכוני עוגיות שאני בטוחה שיקרבו לבבות וישמחו את המארחים במידה ותחליטו להעניק אותם כמתנת חג. המתכון הראשון (של קרין גורן) הוא מתכון מורכב יחסית, שעדי הכינה ומופיע כאן בצילומים. המתכון השני מתגלגל במשפחתי, אין לנו מידע מדויק על מקורו, ונתקלתי בגרסאות שונות שלו לאורך השנים. הוא פשוט ונוסה בהצלחה מסחררת אין ספור פעמים.


תודות: לעדי עפר-קדם אשר פתחה ברוחב ליבה הידוע את ביתה כדי שנוכל ליהנות מצילומים נפלאים ולענת ריב"א, עורכת מטעם הוט.



עוגיות שוקולד מושלגות של קרין גורן

כמות: כ-50 עוגיות


באתר של קרין גורן, גורו העוגיות והמתוקים תוכלו למצוא כמובן רעיונות נוספים.
http://www.carine.co.il/htmls/home.aspx



חומרים:


350 גרם שוקולד מריר

50 גרם חמאה

3 ביצים

1/2 כוס (100 גרם) סוכר

3 כפות ליקר או חלב

3/4 כוס גדושה (120 גרם) קמח

1 כפית אבקת אפייה

1 כוס (100 גרם) שקדים טחונים

לציפוי אבקת סוכר


אופן ההכנה

ממיסים יחד שוקולד וחמאה. במיקסר מקציפים ביצים וסוכר 5 דקות במהירות גבוהה. מקפלים את קצף הביצים לתערובת השוקולד המומס. מקפלים פנימה גם ליקר. מנפים מעל קמח ואבקת אפייה ומקפלים. מערבבים פנימה שקדים טחונים. מתקבלת בלילה נוזלית, וזה בסדר. מכסים בניילון נצמד ומעבירים למקרר ל-4 שעות או עד שהתערובת מתקשה. מגלגלים את התערובת לעיגולים בקוטר כ-4 ס"מ. מכינים כלי אחד עם סוכר וכלי שני עם אבקת סוכר. מגלגלים כל כדור בצק בסוכר, ואחר כך באבקת סוכר. מניחים באופן מרווח על תבנית מרופדת בנייר אפייה. לציפוי מסיבי יותר ומראה דרמטי של העוגיות, מגלגלים פעמיים באבקת סוכר, בהפרש של כמה דקות, כי חלק מהאבקת נוטה להיספג.אופים בחום של 190 מעלות למשך 7-8 דקות בלבד. העוגיות ישתטחו וייסדקו מאוד, אבל יהיו עדיין מאוד רכות למגע. זה בסדר – במהלך הצינון הן מתקשות. אפיית יתר מייבשת את העוגיות (הן אמורות להישאר עסיסיות במרקם המזכיר בראוניז בפנים). מצננים לחלוטין ושומרים בכלי אטום בשכבה אחת, בטמפ' החדר

גיוונים:

לטעם תפוז: מוסיפים קליפה מגוררת מתפוז אחד, ומשתמשים בליקר תפוזים.לטעם אגוזי לוז: משתמשים בליקר אגוזים (למשל פרנג'ליקו), ומחליפים את השקדים באגוזי לוז קלויים וטחונים.לטעם קפה: מחליפים את הליקר בליקר קפה , או באספרסו חזק מוכן וקר.



עוגיות טחינה

חומרים:
1 כוס טחינה גולמית (רצוי "הנסיך" אבל לא חובה)
1 כוס סוכר
3 כוסות קמח
200 גרם חמאה
1 שקית אבקת אפיה
חופן שקדים חצויים

אופן ההכנה
מערבבים לבצק את החומרים לבצק ויוצרים עיגולים.
על העוגיות במרכז כל עיגול אני ממליצה להוסיף חצי שקד כשהצד העגול כלפי חוץ.

אופים בחום ב- 180 מעלות עד השחמה.





















אין תגובות: