יום חמישי, 31 בדצמבר 2009

לחם בירה

תקשיבו,
אני פותחת בהתנצלות, לצערי ובניגוד לפוסטים הקודמים, לא יצאו לי תמונות יפות. אני לא יודעת מי אשם (ברור שלא אני) ומה אשם בזה (ברור שהמצלמה והמרקורי המעצבן שחוגג עכשיו את עצירתו) אבל אני ממש לא מוכנה לוותר על מתכון לחם הבירה המעולה של ניר חיון, במיוחד לאור העובדה שהלחם בירה נעשה על ידו באהבה גדולה והרי ידוע שבצקים זקוקים קודם כל לחום ואהבה כדי לצאת מהתנור מעולים.לכן בחרתי בו כמתכון החורף הראשון שלנו הרי בקיץ לא ממש מתחשק לפתוח תנור אפיה.

דמיינו: ערב. ראשון לציון. בית משפחת חיון-סגל המקסים. אוירה משפחתית ואני כמובן נמסה לחלוטין מאושר.

במטבח עומד ניר ,גבר אמיתי, ומתחיל לסדר את חומרי הגלם ואחרי זה מכין את הלחם. מסתבר שזהו מתכון אהוב מאוד בביתם של רונית, ניר ונועה, הם מכינים אותו מידי פעם והכייף האמיתי הוא שהמתכון מאוד פשוט. לערבב בקערה להעביר לתבנית ולהכניס לתנור.

לדבריו של ניר זה 'המתכון' שמרשים בחורות בדייטים מכוון שמיד נוצר הרושם של גבר בשלן. האמת היא שיש בי צד שמסכים איתו, יש משהו מטריף בגברים שאוהבים ומחבבים את המטבח ולא מפחדים להתנסות, גם יש תחושה שבמידה ואני אהיה רעבה יש מי שידאג לי.
ובואו נעבור למתכון עצמו. ושתהיה לנו שנה אזרחית טובה ומלאת אושר.

לחם בירה

המרכיבים:

בקבוק בירה. במקרה שלנו השתמשנו בבירה גולדסטאר.
קמח תופח קטן
כפית מלח
כפית פלפל שחור
כתוספות ניתן לבחור ולהוסיף: אגוזי מלך, עגבניות מיובשות, צימוקים וכו'. אנחנו בחרנו להוסיף צנוברים.

אופן ההכנה:

מחממים תנור ל- 150 מעלות.

מעבירים לקערה את הקמח, המלח והפלפל השחור.
מוסיפים את התוספות שבחרתם ומערבבים אותם בקמח היטב כדי שלא ישקעו.
אחרי זה מרוקנים את בקבוק הבירה ומערבבים היטב ליצירת תערובת אחידה.
מקמחים תבנית אינגליש קייק ומעבירים את התערובת.
אופים כחצי שעה בתנור בחום של 150 מעלות.

תגובה 1:

רונית אמר/ה...

טוב , אז קודם כל , אני לא יודעת למה תמיד , שמצלמים אצלי זה נראה כאילו נתקען בשנות ה - 80 (זה קרה גם עם הפחזניות ... ) אבל עדיין לדעתי , התמונות יפות , חסר רק תמונה של הגבר המבשל , מר חיון ההרוס .
חוץ מזה היה כיף , מחכה כבר לפעם הבאה . יצא מקסים נשיקות אוהבת רונית סגל חיון