יום חמישי, 24 בדצמבר 2009

זה לא רקוב זה דבש



השבוע התחיל החורף רישמית לכן החל משבוע הבא הבלוג יכנס לאוירה חורפית , ישים על עצמו מגפיים ויאפשר ביקור וחשיפה למתכונים חורפיים. כולי תקווה שגם המזג אויר בחוץ יישר קו עם הבלוג, בינתיים אני עוד לובשת חולצות קלילות.

בפרק הקודם: יעל שובל, דנה פרידמן ואני ניפגשו לשבת ניפלאה של אפייה, הגשנו לכם את עוגת המילקי.
בפרק הנוכחי: זהו הפרק השני של יום שבת האפיה שלנו, יעל ודנה אופות יחד מאפינס בננה שוקולד.
זהו מתכון בסיסי ויחסית קל למאפינס טעימים במיוחד.

בתאבון!


מאפינס שוקו בננה

חומרים:
150 גרם שוקולד מריר
100 גרם חמאה
1 כוס סוכר
2 ביצים
4 בננות בשלות מאוד
1.5 כוסות קמח
1 כפית אבקת אפיה
חצי כוס פצפוצי שוקולד, אפשר לערבב סוגים שונים.

הכנה:

מחממים תנור ל- 180 מעלות.


ממיסים את השוקולד החמאה והסוכר ב'בן-מארי', זה נשמע מסובך אך למעשה כל מה שצריך לעשות הוא: להניח סיר עם מעט מים על הכריים ועליו קערה, זו הצורה הנוחה והנכונה ביותר כדי להמיס את השוקולד בדרך זו השוקולד נמס באופן איטי מחום האדים של המים. לאחר שהתערובת הפכה להיות בעלת מראה אחיד, מצננים היטב ומוסיפים בהדרגה את 2 הביצים.


להשלמת המאסה מוסיפים את הבננות, ומערבבים היטב. מוסיפים את הקמח ואבקת האפייה ומערבבים רק עד שהקמח נבלע בתערובת (נזהרים מערבוב יתר, שהופך את המאפינס לדחוסים וקשים מידי).
הכיף מגיע בסוף כשלתערובת נכניס את פצפוצי השוקולד השונים (אפשר להתפרע ובמקום חצי כוס של פצפוצים, לשים כוס שלמה!), נעביר אל תבניות המאפינס (לנו היו מסוגים שונים: לבבות, עיגולים וחרציות) ונכניס לאפיה קצרה של כ- 15 דקות בתנור שחומם מראש.



אם אין תבניות מאפינס, או סתם מתחשק להכין עוגה, אופים בתבנית מרובעת ומאריכים את זמן האפיה ל- 20-25 דקות, עד שהקיסם יוצא עם פירורים (נזהרים לא לאפות יותר מדי- העוגה/מאפינס מתייבשים במהירות).






תודות: שוב תודה גדולה לדנה ושמואל על האירוח ועל הלב הרחב וליעל על הרוח הספורטיבית.

אין תגובות: