יום חמישי, 8 באפריל 2010

בורקס גבינות - אליפות


אני חייבת להגיד שכאשר הכנתי את הבורקס הזה לא חשבתי שהתגובות יהיו כל כך טובות. המשימה הייתה פשוטה: ארוחת בוקר- פיקניק ויום הולדת לקרן. כל אחת (ליאן, עדי ואני) מכינה משהו ויחד נהנות מאוכל טוב, שמש נעימה (שנייה לפני חמסין), עילאי ופחממות.

אז אמרתי לעצמי, אני אנסה לגוון. מה יכול להיות? ועשיתי קצת תחקיר באינטרנט בנוגע לבורקס. ידעתי שאני רוצה משהו פשוט להכנה ונוח לתזוזה. ונפלתי על מתכון ב YNET, עם טיפה שינויים שלי שהכנסתי במתכון הצלחתי להרים אחלה בורקס, שהוא מאוד קל להכנה. אולי זו הסיבה העיקרית שהייתי כל כך מופתעת מהתגובות של הבנות.

אין תמונות מפוארות הפעם, כי מי חשב שיצא מזה פוסט?! מצד שני זה מתכון מושלם לחמץ שאחרי הפסח.
אין תמונות של תהליך הכנה ואין לוק עם סטיילינג הורס, אלא פשוט מתכון אליפות.
תנסו בבית, אני הצלחתי אפילו בטוסטר אובן פשוט אז בטוח שאתם תצליחו בתנורים השווים שלכם (כן, מותר לי להתבכיין מידי פעם).


בורקס גבינות:

המרכיבים:

בצק עלים
200 גר' גבינת פטה
100 גר' גבינת אמנטל מגוררת בפומפיה
2 חלמונים (הצהוב)
1 כף קמח
1 ביצה
מלח
שומשום


אופן ההכנה:


1- מפשירים את בצק העלים עד רמה בינונית,זאת אומרת שלא יהיה קפוא אך גם לא מופשר מידי. ככל שהבצק יותר רך ככה יותר קשה להתעסק איתו.
2- פותחים את בצק העלים על משטח לאורך של 30 ס"מ, חותכים עם סכין ומניחים את השארית בצד או מחזירים לפריזר.
3- כרגע בעצם מולנו יש בצק עלים בצורת ריבוע בגודל של בערך 30*30. חוצים אותו לחצי כדי שיהיו לנו רצועות בצק בגודל של כ- 15 ס"מ על 30 ס"מ.זה לא מדע מדויק, אבל זה הכי פשוט להסביר בצורה כזו.
4- מעבבים בקערה את חומרי המלית.
5- מניחים שביל של מלית במרכז רצועות הבצק.
6- מגלגלים את הבצק סביב המלית עד שנוצר מין נקניק ארוך סגור היטב בחיבור, כדי שלא יפתח באפיה.
7- סוגרים את שני הקצוות של הנקניק היטב שלא יפתחו.
8- מרססים תבנית עם תרסיס שמן או פשוט מורחים קצת שמן או מרגרינה כדי שהבורקס לא ידבק לתבנית.
9- מניחים את הבורקסים במרחק קל ביניהם כדי שיהיה להם לאן להתפתח במהלך האפיה.
10- את 2 החלבונים שנשארו מערבבים עם טיפה מלח ומורחים על הבורקס ומפזרים מעל שומשום, מה שיצור ציפוי רק ופריך של הבורקס.
11- אופים בתנור על חום של כ- 160 מעלות כחצי שעה או עד שמשחים יפה יפה ויש ריח משגע בבית.


בתאבון!








2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מורן
אהבתי את הבלוג
אבל ...
אני רוצה לשלוח לך מייל איש ולא יודע איך

שרגא (זה מסילביה)

morana אמר/ה...

בשמחה- זה המייל שלי- moranshambar@gmail.com