יום חמישי, 1 באפריל 2010

סלט כרוב אליפות


ארוחות ופיקניקים מאפיינים את תקופת החגים הנוכחית. חשבתי שהכי מתאים לעלות מתכון לסלט מנצח, כזה שנעים להגיש לאורחים שבאים לארוחה וגם מוצלח להביא לארוחה שהוזמנתם אליה ואתם התבקשתם להביא משהו (קטן) איתכם ("כן, אתם לא ממש חייבים, רק אם מסתדר לכם"- ואז אתם מוצאים את עצמכם מחפשים משהון בספר בישול).
יש ארוחות, כמו שאתם יודעים, שלא מומלץ לבוא אליהן בידיים ריקות.
סלטים שמשלבים טעמים של מתוק וחמוץ הם ניפלאים בעיני, וכזה הוא הסלט הזה. אתם וודאי גם תשימו לב מיד שיש בסלט משהו נוסטלגי ועתיק כזה. משהו שלקוח מאסכולה ישנה של שנות ה- 70 או ה- 80 ואכן זה נכון. מדובר בניחוח עתיק.

אז מכוון שאני בלחץ זמנים כי אני צריכה להכין דברים לפיקניק של מחר, אז אני מקצרת. מקווה לעלות בקרוב תמונות ומתכונים מהפיקניק.

חג שמח לכולם!

סלט כרוב אליפות
(מתוך ספר בישול ישן של אמא שלי)

מרכיבים:
חצי כרוב חתוך דק
2 גזרים קלופים ומגורדים בפומפיה בחורים הרחבים
תפוח עץ ירוק חתוך לריבועים קטנים מאוד
חופן צימוקים
חופן וחצי בוטנים (אני השארתי אותם בגודל החציים של הבוטן, אבל אפשר בהחלט לקצוץ טיפה עם סכין על קרש החיתוך)

לרוטב:
מערבבים בכוס:
חצי כוס מיונז
2 כפות חומץ
1 כפית חרדל
1 כפית סוכר
חצי כפית מלח

מערבבים את כל החומרים והרוטב בקערה. ונותנים לסלט לנוח טיפה לפני ההגשה כדי שהחומרים יתאחדו.





אין תגובות: