יום חמישי, 8 באוקטובר 2009

פנקייק קסום - משחק ילדים



יש שלב, בו בחורות סביב גיל 30-35 נהיות דודות. לאו דווקא במובן המלבושי כי אם בתחום ריבוי האחיינים והילדים של חברות שצצים כגמדים אחרי הגשם. קרן, עדי ואני הדודות (על בסיס חברות אמיצה של 21 שנה עם אמא שלו) של עילאי. במסגרת הדודתיות המתקדמת אנחנו מתלבטות בינינו מה הוא יהיה כשיהיה גדול ומה צופן לו העתיד. כאילו שמישהו שואל אותנו. בינתיים, כיוון שהוא רק בן שנה וקצת, שנייה לפני שהוא מתחיל לתופף על סירים, השבוע הוא עשה ניסיונות ראשונים בבישול ואפילו שיתף בתהליך את סבתא רלי. השפית.
הכי כייף לבשל עם סבתא, היא נותנת ללקק....


אנחנו, הדודות, מכירות מקרוב את טעמם המדהים של התבשילים והמאפים שרלי יוצרת. עבורו אלו טעמים חדשים ומרגשים אפילו יותר.


אז עילאי, הטור הזה מוקדש לך באהבה גדולה. אני בטוחה שבעוד מספר שנים תיכנס לפוסט הזה, תצחק לעצמך ותתהה מה עשו הדודות ההזויות האלו בשנת 2009 במדיום המיושן הזה שניקרא אינטרנט.

דודה מורן

תודה לעילאי ורלי על הבישול – ועל המתכון הקל והמצוין, תודה לליאן על הרעיון הנפלא והצילומים. ותודה גדולה לענת ריב"א שעורכת.

פנקייק קסום - משחק ילדים

עבור שניים שלושה סועדים.
מדובר במתכון בסיסי, והכי קל בעולם, שניתן לקחת לאין ספור וריאציות.

המצרכים:
1 גביע יוגורט. את היוגורט ניתן לבחור לפי הטעם האישי וכדאי להחליט בשלב הזה אם אתם בקטע מתוק או מלוח. לדוגמא: דנונה טבעי (מצוין לפנקייק מלוח) / 3 גביעים קטנים של גמדים / במקרה הזה ניסינו "יופלה" פירות יער ויצא מתוק ונפלא!
1 ביצה
1 קופסא גבינה לבנה
קצת יותר מחצי כוס קמח תופח (המטרה שהעיסה תהיה סמיכה ולא נוזלית). לא ניסינו להחליף בקמח לא תופח/מלא + אבקת אפיה, אז הניסיונות באחריותכם.
שמן לטיגון

ערבוב:
מערבבים היטב בקערה את כל הנוזלים (ביצה, יוגורט וגבינה לבנה) ומוסיפים את הקמח עד שהעיסה אחידה.



טיגון:
מחממים 3 או 4 כפות שמן רגיל במחבת ומוסיפים כמות של כף וחצי מהבלילה לתוך השמן ליצירת הפנקייק (כף מרק רגילה. כן זה נראה מעט, אבל יתפח בחגיגיות בזכות הקמח התופח). מטגנים משני הצדדים עד להזהבה. אין צורך לכסות בשום שלב.
בין טיגון לטיגון ניתן לנגב את המחבת (בזהירות!!) בנייר סופג ולהוסיף עוד כף-שתים של שמן לטיגון נוסף. זה תלוי כמה הטפלון שלכם הוא באמת מטפלון.

לפנקייק מתוק ניתן להוסיף:
חופן פירות יבשים כמו למשל צימוקים או אוכמניות. לפני שמוסיפים לבלילה חשוב להשרות במים חמים 10 דקות ולסנן היטב. מעבר לזה תמיד נעים וטעים להוסיף שוקולד צ'יפס או אגוזים מסוכרים/ או לא.
לפנקייק מלוח ניתן להוסיף:
בצל מטוגן עד זהוב או בצל מטוגן עם פטריות בתוספת מעט אגוז מוסקט ופלפל שחור.
אופציה נוספת היא להוסיף חופן עשבי תיבול (איזה שאוהבים). אנחנו אוהבים שמיר ופטרוזיליה.
והאופציה האוורופאית: גבינות קשות מגורדות מסוגים שונים.



4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מהמם במיוחד. ינוסה במטבח החדש בקרוב. תשואות המחדרון באלכסון

Unknown אמר/ה...

looks brilliant and even pretty easy to cook. i might even try it someday

morana אמר/ה...

תודה על התגובות המקסימות

Unknown אמר/ה...

יאמיייי,נראה מעולה!