יום חמישי, 20 באוגוסט 2009

סלט קייצי ורענן

כשהקיץ נפגש לראשונה עם רוחות הסתיו כפי שמרגישים עכשיו בשעות הערב, יש עקצוצים של התחלות חדשות וארוחות חג. אני יודעת שעוד לפני שחגי תשרי מגיעים יש לנו הופעות של מדונה והרבה עניינים בוערים אחרים, אבל למה בכלל אני כבר מספידה את הקיץ?
אז הנה מתכון קליל וחמוד לשארית הקיץ ורעיון שיתאים גם לארוחות החג. תודה ל: ברק נדב על היצירתיות והכישרון, איתי בבזדה על הצילום, ענת ריב"א עורכת מטעם הוט. המתכון מוקדש באהבה למשפחת חנוך-שני.




סלט עלים, תאנים וגבינה - ברוטב ויניגרט על בסיס דבש ובלסמי





כמות הרוטב מתאימה לשקית של עלי בייבי ועוד כמות יפה, נגיד 8 עלי חסה צעירים.
חשוב לוודא שהעלים יבשים לחלוטין וקרועים בידיים (נוצרים קרעי חסה!!) ולזכור שאנחנו לא מאכילים כבשים לכן חשוב שהעלים יהיו חתוכים בגודל של ביס.
בהמשך, נוסיף לקרעי העלים גם שברי אגוזי מלך, חתיכות של פירות, אשר שומרים על צורתם (על אף שנפגמת תחושת השלם) כמו: תאנים, נקטרינות או אפרסקים. וכמובן, הפואנטה - פיסות גבינת סנט מור משובחת.




רוטב ויניגרט על בסיס דבש ובלסמי
מערבבים בקערה עם מטרפה או בשיייקר:
1/2 כף חרדל גרגירים איכותי
6 כפות חומץ בלסמי
2 כפות לימון
2 שיני שום כתושות
כף דבש
מלח ופלפל
אחרי שכל-טוב-הארץ הזה מתאחד לו בנעימות למסה אחת,
מוסיפים בהדרגה, בזילוף, 1/2 כוס שמן זית איכותי.

צילחות המנה (כמה רגעים לפני ההגשה):
לקערת העלים מוסיפים בהדרגה את הרוטב עד אשר הויניגרט עוטף בהרמוניה כל עלה ועלה, והכי טוב לערבב עם הידיים בעדינות. מוסיפים ברגישות שברי אגוזי מלך, את חתיכות הפירות והגבינה ומערבבים ממש בזהירות ובקצרה. מעבירים לצלחות הגשה – ומגישים מיד.





וטיפ קטן לחובבי רטבים, כיצד מצמצמים בלסמי? העיקרון מאוד פשוט והיישום גם כן, לכן אנחנו מרשים לעצמנו להמליץ לכם לנסות:
מניחים על האש סיר קטן ונאמן (עדיף מטפלון, כזה שלא יבגוד בכם ויישרף בתהליך) ובתוכו מרתיחים חצי כוס חומץ בלסמי עם חצי כפית סוכר. אחרי הרתיחה מנמיכים טיפה את האש ומצמצמים עד כדי שנשאר כשליש מהכמות המקורית. חשוב לערבב מידי פעם. אחרי צמצום היקפי הבלסאמי מקררים ומגלים – לתדהמתנו – שהוא עוד הולך ומסמיך לו.
את הסלט המוכן, נו זה עם הפירות והגבינה מלמעלה, כדאי לקשט בטיפות סמיכות ומענגות של הבלסמי המצומצם והטעים-טעים הזה.





בתאבון ושבת שלום.

אין תגובות: