יום רביעי, 28 ביולי 2010

אנטיפסטי טעים לכם- המתכון של דרור פרץ

שבת בבוקר, ההכנות כבר בשיאן. עשרות ירקות ממתינים שטופים בבהלה לקראת גורלם המעורפל. במטבח קטן מדיי למידותיו של דרור, אי שם בשכונת התקווה בתל אביב, עומדים להיחרץ גורלות. יש כאלה שיופרדו מאחיהם הכרוביים ויש כאלה שיחתכו בסכין חד לגפרורים בעובי של 1 ס"מ. כל אחד והגורל שלו.
כצימחונית אני יכולה להעריך את האנטיפסטי הזה. ברגע שהירקות מרגישים נוח בתבנית שלהם, הם נותנים 110 אחוזי מאמץ של טעם. נישנוש שלהם בלי מזלג, ממש עם האצבעות זה תענוג אמיתי.

כאשר השבת שלכם מתחילה ומתחשק לכם להכין משהו טעים, האנטיפסטי הזה הוא אחלה רעיון.



האנטיפסטי של דרור פרץ

השתתפו באירוע:

1- חציל פרוס

5- בטטות קטנות חתוכות לגפרורים בגודל 1 ס"מ.

1- כרישה חתוכה- רק החלק הלבן ברוחב של כ- 1.5 ס"מ

10- בצלים קטנים קלופים וחתוכים

סלסלת פיטריות שמפניון

4- פלפלים אדומים שלמים בקליפתם חרוצים קלות עם סכין חדה

ראש שום שלם שחורצים בו טיפה את השיניים

כרובית אחת מפורקת לפרחים

להכנת הרוטב, מעבבים בקערה קטנה:

1/4 כוס שמן זית

1/4 כוס חומץ בלסמי

1 כף שטוחה של סוכר חום

מלח ופלפל

אופן ההכנה:

1- על תבנית מפזרים את הירקות כך שלכל אחד מהם יהיה מקום מכובד. חשוב מאוד לא לצופף אותם. בסופו של דבר הכמות שציינתי למעלה מתפזרת על בערך 3 תבניות.

2- בעזרת מברשת סיליקון מברישים את הרוטב בעדינות על הירקות. חשוב להקפיד שכולם נהנים מהרוטב כמו שצריך.

3- מכניסים את התבניות לתנור על חום של 170 מעלות בתוכנית טורבו למשהו כמו חצי שעה ואז מחליפים את התוכנית בתנור לגריל לעוד רבע שעה בערך כדי שיקבלו את הגוון החום שמעיד על כך שהירקות בשלב המוצלח ביותר והטעים ביותר.

אפשר להמתין כמה דקות לפני שאוכלים, הירקות טעימים יותר כשהם לא חמים מאוד.

בתאבון!


2 תגובות:

Rene Braun אמר/ה...

היי מה שלומך? אני התאהבתי בבלוג שלך! בזמן אחרון אני אוהבת לבשל ! אני בטוחה שאני השתמש במתכונים שלך :)
את מוזמנת לבקר גם בבלוג שלי
http://dressscode.blogspot.com

ביי

morana אמר/ה...

מיד נכנסת לבקר בו. אני שמחה שאת אוהבת אותו. תמשיכי לבקר. :-)