יום חמישי, 10 ביוני 2010

חייבים לצנן את האוירה


כנגד כל הסיכויים ובתחושה שהכל פועל נגדי, הפוסט הזה עולה ביעדו ושומר על שגרת ימי חמישי, אבל זה ממש כנגד כל הסיכויים.
החום, הלחות, מחשב לפטופ שהחליט למות אחרי שנתיים בלבד, מצלמה שלא תמיד מפקסת, עומס בעבודה בקיצר, אני כותבת שורות אלה עם לשון בחוץ. אבל אתכם זה הרי לא מעניין באיזה מרוץ הייתי בשבוע האחרון, הבטחתי מתכון בחמישי ומצידכם למה שיהיה שינוי?...

כדי לצנן את האווירה וכדי שאני לא ארגיש שגם בהכנת הפוסט אני נוזלת, נלך הפעם על מרק קר. אני מאלה שמסוגלים לשתות מרק חם בערך שבועיים בשנה, באמצע חודש ינואר ורק אחרי שדני רופ אומר שעומד להיכנס אויר סיבירי קר מצפון, בשאר השנה מרגיש לי חם מידי. לכן יחסית מגיל צעיר המרק הקר הזה אימץ אותי ואני אותו. למעשה הוא נקרא ציזיקי ומקורו יווני אבל מכוון ששנים אני מכינה אותו (בהשראת אימי) אני לא יודעת אם אני צמודה למסורת היוונית, כן או לא? אבל את מי זה מעניין הרי בכל מקרה אנחנו לא מעוניינים לדבר עם חצי אירופה לאור המשט והחצי הנשי לא מדבר איתנו.

תגובות כנות ומנחמות על אובדן הלפטופ יתקבלו בברכה. ובתקווה לשבוע חדש טוב ומוצלח יותר.

ציזיקי- מרק קר
2-3 מנות

המצרכים:
1 מלפפון חתוך לריבועים קטנים
1 מלפפון חמוץ חתוך לריבועים קטנים
1 גביע שמנת חמוצה
2 גביעי לבן 3% שומן
1 שן שום קצוצה דק מאוד
חופן שמיר קצוץ דק
חצי כפית מלח גס
פלפל שחור גרוס
אופן ההכנה:
מאוד פשוט (כי הרי אסור לעבוד קשה בקיץ) מערבבים את כל החומרים בקערה.
אפשר להוסיף מעט שמן זית למעלה ולסחוט עגבניה רכה מעל.
מומלץ להגיש עם פרוסת לחם איכותית או פוקאצ'ה.
נתראה בחורף... חחח - סתם, שבוע הבא באותו מקום ובערך באותה שעה.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

מרענן ומשובב