יום חמישי, 12 בנובמבר 2009

הפיצה הראשונה של עילאי

הפיצה הראשונה של עילאי
באהבה גדולה לענת ואייל שטסים היום לרומא.

כשהייתי נערה טיילתי באיטליה. לאחר ארבע שנים במגמת אומנות בתיכון בני המושבים הנודע "עמי אסף בית ברל" זו הייתה חוויה מדהימה לראות את היצירות שנטחנו לעומק בשיעורי הרנסנס והבארוק של עתליה המורה לאומנות קמות לתחייה, מרתקות ומרשימות אפילו יותר מבדפי האנציקלופדיה הכחולה לאומנות.


בנוסף לכל ריגושי האומנות גם הופתעתי לגלות ברומא את הפיצה המאוד לא מתאמצת של "ממלכת הפיצה". אני שגדלתי בפתח תקווה (תירגעו, עד גיל 12 בלבד) והכרתי רק את פיצה דל-פפה ופיצה USA (משנת 1971), הייתי המומה כשהבנתי שפיצה איכותית היא דווקא פיצה בעלת בצק דק כעובי של פיתה עיראקית, בניגוד לבצק העבה והשומני של הפיצריות בפתח תקוה, עם רוטב איכותי וטרי של עגבניות ומעט גבינת מוצרלה מעל. עד היום אני מאמינה שאם אני אחפש מספיק חזק אוכל למצוא בארץ פיצה דומה לזו...אבל כמו בעל - עדיין לא מצאתי.

כשליאן שלחה לי את התמונות של עילאי בנה אופה פיצה, לא יכולתי שלא לעלות פוסט נוסף בכיכובו של הבונבון ולהתייחס להכנת פיצה ביתית על הדרך. כן כן, גם אני מכירה את הפיתרון המעולה של חצי פיתה בטוסטר אובן עם קטשופ ופרוסת גבינה צהובה אבל ננסה הפעם לקחת את הפיצה לכיוון של עבודת יד עם מתכון של רלי מונין. אומנם היא לא מאמה איטלקייה, אבל היא כן יודעת את סודות המטבח...



פיצה ביתית איטלקית

חומרים ל- 2פיצות גדולות


לבצק:
1 ק"ג קמח
1 שקית שמרית-50גרם
1/2 כוס שמן
כ-2.5 כוסות מים פושרים
קורט מלח

לרוטב העגבניות יש 2 אופציות מומלצות:
1- קופסת שימורים של עגבניות תמר מרוסקות-מומלץ מייבואן איטלקי (קיים במגוון סופרים) בתוספת קופסא קטנה או שתיים לפי העדפה אישית של רסק עגבניות.
2- צנצנת רוטב לפיצה של ברילה.

לתיבול הרוטב: פלפל שחור, מלח, אורגנו לפי הטעם.

תוספות אפשריות לפיצה, כמובן על פי טעם אישי: זיתים, בצל, עגבניות חתוכות , גבינה בולגרית, נקניק, תירס, פלפל בצבעים שונים, גבינת מוצרלה, עלי אורגנו טריים.

גבינה צהובה כדי לפזר מעל.



תהליך הכנת הפיצה:

1-מערבבים בקערה את חומרי הבצק היבשים (חוץ מהמלח, אותו מומלץ להוסיף רק בשלב מאוחר, אחרי הוספת המים) ומוסיפים בהדרגה את המים.
2 - לשים עד לקבלת בצק רך וגמיש.
3-מניחים בצד את הבצק למנוחה בקערת הערבוב ומכסים במגבת ל-15 דקות.
4-מחלקים את הבצק ל-2 חלקים .
5-מרדדים כל חלק לעובי של כ- 1/2 סנטימטר.
6-מעבירים את הבצק המרודד לתבנית אפייה משומנת.
7-מפזרים את הרוטב והתוספות שבחרתם.
8-מתפיחים לעוד כ- 20 דקות.
9-אופים בתנור שחומם מראש ל-200 מעלות למשך 20 דקות.





4 תגובות:

lian אמר/ה...

זה באמת קל!וטעים!צ'או בלה!

עדי אמר/ה...

מקסים מקסים מורני! אני אנסה גם בבית ונראה !!!!

אנונימי אמר/ה...

שווה לי אפילו רק בשביל המחשבה על איטליה............

Unknown אמר/ה...

a good pizza is one that u'd like to eat plain -- no toppings. and one which makes you feel like it's worth cleaning when u're done :)